Dňa 9. mája 2022 dotĺklo srdce veľkej osobnosti histórie motocyklového športu, pánovi Imrichovi Ciffrovi… 5. júna by sa dožil 96 rokov…
Imrich Ciffra začal jazdiť v roku 1949 na BMW 750 medzi juniormi. V nasledujúcom roku presedlal na Norton 350, s ktorým dosiahol cenné víťazstvá. V roku 1950 v Piešťanoch vyhral kategóriu juniorov do 350 i nad 350 ccm a bol aj absolútny víťaz. Keď „Dobrovolný svaz lidového motorizmu“ prikázal Československým pretekárom jazdiť na Československých motocykloch, spravil veľmi rýchlu Jawu 250 pérak, na tú dobu s veľmi smelými a úspešnými úpravami (duralová ojnica skrátená asi o 20 mm s vlisovaným oceľovým krúžkom pre ojničné ložisko. Podkovovitú výplň kľukovej skrine, vyfrézovanú z duralu, 2 karburátory, liatinový valec príslušne upravený s hliníkovým rebrovaním v hornej časti, piest len s dvoma krúžkami a pod.). Ciffra mal malú súkromnú dielňu, čo bolo tŕňom v oku komunistických funkcionárov až do takej miery, že keď vyhral preteky v Trenčíne, okresný tajomník KSČ mu odmietol podať ruku. Keďže sa dielne odmietal vzdať, bol mu vyslovený aj zákaz štartovať, vlastne z politických dôvodov.
Imrich Ciffra vyhral preteky aj v Nitre 1./250 ccm a 4./nad 250ccm, 19.11.1950; 1./250ccm v Trnave, 24.6.1951; v Nitre 1./250 26.8.1951, v Trenčíne 9.9.1951 pred Edom Bertolim s ktorým bol nielen priateľ, ale aj súper. 30.9.1951 v Bratislave si poradie v 250-tkach vymenili. Keď však Bertoli potreboval požičať Ciffrovu Jawu do 350-tok, ten mu ju ochotne požičal. Naopak keď nemal Ciffra na čom štartovať v roku 1955 v Trenčíne, Bertolli mu zase požičal svojho Waltra, na ktorom zvíťazil (hoci tŕpol, či sa niečo nestane, pretože následne sa išla Veľká cena v Brne, ale Imro to zvládol bez nejakej kolízie). Bol známy nielen na slovenských, ale aj českých okruhoch. Štartoval tiež na I. Cene Slovenska v roku 1958, keď sa tesne vyhol hromadnej havárii, pri ktorej zahynul Štefan Uhlík.
Svoju kariéru pretekára ukončil v roku 1960. Medzitým začal pracovať ako brusič kovov v SMZ v Dubnici nad Váhom a bol vyhľadávaným odborníkom. Vyrábal pre nás ozubené kolieska do prevodoviek našicháut a naďalej sme sa stretali na motoristických podujatiach.
A ochotne pomáhal každému. Napríklad aj vodným motoristom vyrobil náhradné kuželové kolieska do „nohy“ motora Koenig, o ktorých si pán Koenig osobne myslel, že to dokáže málokto.
Česť jeho pamiatke!
Marián Bertoli
Športová komisia CPM SMF ako aj celá SMF vyjadruje úprimnú sústrasť pozostalým
Posledná rozlúčka s Imrichom Ciffrom bude vo štvrtok 12. mája o 11:00 h v dome smútku na cintoríne Pod Juhom.